Barometr komunikacji to system, który stanowi wsparcie do zarządzania procesem komunikacji wewnętrznej i zewnętrznej w firmach. Umożliwia pomiar efektów, a przy tym charakteryzują go:
Barometr wspomaga tworzenie ankiet. Zawiera przygotowane szablony, które możemy wykorzystać w każdej chwili. Ale posiada także obszerną i stale aktualizowaną bazę pytań, która pozwala samemu tworzyć kwestionariusze. Barometr to także szablony ankiet, które można w każdej chwili wykorzystać do tego by rozpocząć proces badawczy.
Realizacja procesu badawczego nie wymaga specjalnej wiedzy badawczej, choć jeśli ktoś chce, obszerną wiedzę może uzyskać w bazie wiedzy jaką zawiera system. Planując badania można zdefiniować czas wypełnienia przez pracowników czy kontrahentów, można zaprojektować wysyłki cykliczne, a także powiadamiać i przypominać odbiorcom o konieczności wypełnienia ankiety. Można także śledzić aktualny stan badania.
Po zakończeniu zbierania danych, system sam generuje raport. Dzięki temu możliwe jest zapoznanie się z wynikami w każdym miejscu i czasie. Możliwe jest również dokonywanie porównań i zestawień międzyokresowych. Atrakcyjna wizualizacja wyników sprzyja prezentacjom dokonywanym na forach i w grupach docelowych. Ważnym atutem Barometru jest również możliwość eksportu danych dla zewnętrznych aplikacji.
Barometr pomaga zapobiegać sytuacjom kryzysowym. Dzięki niemu dowiadujemy się czy grożą nam w najbliższej przyszłości kryzysy na poziomie wizerunku, ale również jak im zapobiec.
"BAROMETR KOMUNIKACJI. Innowacja w komunikacji wewnętrznej i zewnętrznej w firmach" współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, Program Operacyjny Innowacyjna Gospodarka, Priorytet VIII "Społeczeństwo informacyjne – zwiększanie innowacyjności gospodarki", Działanie 8.1 "Wspieranie działalności gospodarczej w dziedzinie gospodarki elektronicznej"